Mari bacE

Tuesday, November 10, 2009

Sekitar Persembahan Dikir Barat Piala Malaysia 2009

Persembahan dikir barat tertangguh sejam, disebabkan oleh masalah teknikal dikir terpaksa bermula pukul 4 petang.
Perancangan mula2…atau mula2 start dikir 2 puak, semasa tabuh buka panggung…setelah dikir barat bermula, yang dimulai oleh pasukan dk.net…tiba2 2 pasukan tadi bertukar menjadi satu….hanya dikuasai oleh pasukan dk.net sahaja…

Pada permulaan penonton sangat ramai, tiba2 hujan turun dengan lebatnya…menyebabkan penonton melarikan diri daripada hujan ke stadium dengan merempuh pagar stadium.yang masuk free jual balik ikut pagar tepi dgn harga rm5 sahaja (dulu ada khemah atau peneduh atas, sekarang dah dibuang, xde tempat untuk berlindung hujan) ada juga penonton yang bersesak2 masuk ke khemah dikir barat…2 khemah menjadi satu..kerana pakatan(abe die) menjual keropok dan air satu lagi.

Pendikir terpaksa berdikir dalam kebasahan tempat duduk kerana air mengalir ke tempat duduk..semua jadi gatal punggung. Dikir di teruskan sehinggalah pukul 6 walaupun hujan masih lagi turun walau tidak lebat…..

Kesimpulannya dikir barat berjalan dengan lancar walupun penonton duduk jauh2 kerana hujan…jadi kutipan derma tidak dapat dilakukan dan hanya mendapat rm61 sahaja dan diberikan kepada penyanyi cilik yang dibawa oleh abe die…sekian dulu laporan untuk dikir final piala malaysia 2009….

dipetik dari dikirbarat.net

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...